Mesec dana posle InFamousa, pred vama je nova prilika za nelinearno iživljavanje u gradskom okruženju.
Crackdown, Saints Row, Grand Theft Auto serijal, InFamous… Akcione igre u nelinearnom urbanom okruženju nekako uvek ispadnu dobre ili odlične, što se ne može reći za opšti prosek akcionog žanra. Razlog za to verovatno leži u ogromnom trudu potrebnom za dizajn ovakvih naslova, kojeg se ne prihvata niko osim renomiranih izdavačko-programerskih kuća sa ogromnim iskustvom i još većim kapitalom. Prototype, najnoviji predstavnik ovog atraktivnog podžanra, sledi ovaj trend kvaliteta, pa tako dobija status igre kojoj je malo falilo da od solidne postane fantastična.
Mesto dešavanja: Menhetn; glavni junak: Aleks Mercer, momak koji poseduje super moći, ali pati od amnezije, a pored svega progone ga trupe tajnog sektora američkih oružanih snaga. Okosnica zapleta: virus koji se širi gradom, pretvarajući poštene Amerikance u grozomorne mutante; Aleksov zadatak: otkriti pozadinu katastrofe, saznati istinu o sebi, pronaći i uništiti osobe odgovorne za svoju mutaciju i katastrofu koja je zadesila Menhetn… U poređenju sa akcionim herojima sličnih igara, Aleks Mercer sliči Hulku na steroidima, ali Aleks je heroj koji je sposoban za do sada neviđen nivo rušilačkog potencijala. Njegova osnovna sposobnost leži u trenutnoj modifikaciji sopstvenog genetskog koda, koji mu omogućava da preuzme oblik svake “konzumirane” osobe. To je nevini kulinarski izraz za ono što ta akcija zapravo podrazumeva: žrtva biva bukvalno usisana u samog Aleksa koji apsorbuje njeno telo, veštine i memoriju stičući sposobnost da se transformiše u njenu stopostotnu kopiju. Pored ove mimikrije, Aleks može da morfuje svoje udove u sečiva, kandže, buzdovane ili nekakvu kuku uz čiju pomoć svaku daljinsku žrtvu može da privuče ka sebi; može da se penje po vertikalnim zidovima, u stanju je da bez problema padne sa bilo koje visine, može da lebdi sa krova na krov, skače desetinama metara uvis i da otme i koristi svako vojno vozilo u igri, uključujući i tenkove i helikoptere. Stepen slobode koji vam igra daje i osećaj da nijedna terenska prepreka nije nepremostiva apsolutno su nenadmašni.
Boreći se mutantima i oružanim snagama posebnog odeljenja US armije, Aleks će svaki čas nailaziti na likove označene crvenom ikonom iznad glave koji poseduju sekundarna saznanja o onome što se dešava, a čija vam konzumacija otvara nove segmente zavere. Web of Intrigue, specijalna matrica “povezanosti”, sastavljena je od 130 filmskih sekvenci donoseći vam fleševe iz pozadine vladine zavere koja je dovela do svega ovoga: osnovni zaplet savršeno jejasan i bez njih, ali će strpljivi igrač svakako poželeti da ih otključa što više.
Ako se za akciju može reći da je ekstremna u svakom pogledu, to isto nikako ne važi za ostale elemente igre, a pogotovo za opcione sadržaje koje igrač realno očekuje od ovakvih igara. Pored osnovnih misija, koje glavni zaplet vođe od konfuznog početka do logičnog kraja, teritorija Menhetna je išpartana malim milionom sekundarnih izazova. Njeno kompletiranje daje vam dodatnu količinu EP-a (funkcionišu kao experience poeni), koja će vam biti potrebna ukoliko želite da sve aktivne i pasivne veštine podignete na maksimum. Ti izazovi variraju od terenskih, a u njima imate zadatak da u ograničenom vremenu pređete određeni broj čekpointa ili da skočite sa zgrade i doskočite u zeleni krug na tlu. Imaćete i borbene zadatkeu kojima morate slistiti određeni broj neprijatelja u unapred definisanim okolnostima (recimo, upravljajući helikopterom ili koristeći samo vatreno oružje, ne i morfing moći) do onih gde morate pronaći i konzumirati određeni broj likova koji imaju saznanja o katastrofi na Menhetnu. Osim ove poslednje kategorije, koja je interesantna jer vam otključava filmske inserte u “Mreži Intrige”, ostali su manje-više besmisleni. Na primer: evolucioni poeni (EP), valuta koji vam treba da postanete i ostanete borbeno efikasni daju se zaraditi kroz osnovne misije (kada nađete odgovarajući morfing, nećete imati potrebe da koristite ostale).
Grafička komponenta igre takođe je prepuna uspona i padova: Aleksovi potezi, sečenje, nabadanje, razbijanje, konzumacija i ostali oblici nasilja animirani su na maksimalno atraktivan način, što se ne može reći za statično okruženje Menhetna, koje ostaje manje-više isto bez obzira na nešto drugačije teksturiranje što simulira napredak virusne infekcije. Zgrade i ostali nepokretni objekti nemaju previše detalja i ne podležu efektima demoliranja koji su tako dobro uspeli u kategoriji likova i vozila. Činjenica da vam je kompletan teren otključan već od samog početka igre takođe ne pomaže, jer vas efikasno demotiviše za igranjem zbog osećaja napretka prema zaključanim zonama (što je slučaj u svim igrama ovog tipa). Na sreću, kvalitet priče, brzina i eksplozivnost akcione mehanike uspešno nadoknađuju ovih nekoliko manjkavosti.
Prototype
ŽANR: akciona igra
IZDAVAČ: Radical Ent./Activision
BROJ IGRAČA: 1
TERMIN: 10. jun 2009.
PLATFORME: PC, PS3, 360
MINIMALNI SISTEMSKI ZAHTEVI: Intel C2D, 1 GB RAM, GF 7800GT
ZA: Neverovatna količina izuzetno surove akcije; interesantna priča; morfing dinamika koja omogućava igranje na način koji vam najviše odgovara…
PROTIV: Nedefinisani karakter glavnog junaka; pomalo monotono okruženje Menhetna; nemaštovite opcione misije…
GRAFIKA: 4
Aleksova animacija, borbeni potezi i 1.000 načina da uništite sve živo odlično su animirani, što se ne može reći za monotono gradsko okruženje u kome će se ova slasna akcija odvijati.
GAMEPLAY: 4
Razbijanje, nabijanje, sečenje i ostali vidovi masakra neće vam lako dosaditi. Misije osnovnog zapleta su sjajne, ali opcione nisu, što igru čini linearnijom nego što bi trebalo.
ZAKLJUČAK: 4
Solidna akciona igra, koja je mogla biti fantastična da su autori malo poradili na karakteru glavnog junaka i opcionim sadržajima.
14 comments
igra je extra samo su trebali da grafiku pobojsaju u igri i zadane misije.
ma DobRa Je i oVaKo!!!!!!!!
Meni je igra Extra!!!!
igra je mocna samo grafika…kad izlazi 2
igra je brutalna nemam reci cistA 5 OSIM GRAFIKE 5-
cool samo sto ovo je jedna od vrste (ringispila kad hodas pozgrade skaces pentrases) sve brze i brze zavrtimi se u glavu!!!! XD
Igrica je extra
this game is good bilive me
ja imam nov novcijat kompjuter moye da mi primi bilo koju igrici igra je super
MOJ KOMPJUTER JE NAJBOLJI NA SVETU
KOMPJUTER KOSTA 63 HILJADE DIN
jedva cemak dvojku
eee raja,,pokreno’ sam Prototype sa 128RAM-a,,ATI Radeon 9550 128 MB ii 2,53GHZ ! ! 😀 ima samo malo laga 😉 😀
odnosno 256 RAM-a 😉
IGRICA JE DOBRA ALI JE MNOGO LAKA PRESO JE JA ZA 5 DANA 3:) 3:) 3:) 3:) 3:)
Igrica DOMINIRA! Inace nemam omiljenu igricu, ali ova je ipak po meni najjaca. Drugi deo mi se nesvidja jer Alex Mercer umire. Naravo, prica bi mogla da se nastavi u trecem delu opet sa Alex Mercerom da Aktivision nije ugasio Radical entertaiment…