Do sad smo već više puta pisali o prednostima koje donosi DirectX 12 kad je reč o optimizaciji ali brojke koje dolaze do nas ne prestaju da iznenađuju!
Kompanija Stardock, odnosno njen predsednik Brad Wardell objavili su kako njihovi najnoviji testovi pokazuju čitavih 100 fps razlike na istom hardveru u korist DX12. Kako Wardell kaže, test je izveden na grafičkom procesoru koji još nije dostupan javnosti (za pretpostaviti je da je u pitanju AMD 380X). Kako je on otkrio u seriji tvitova, test konfiguracija je obuhvatala i5 procesor u kombinaciji sa Crossfire karticama (verovatno dva AMD 380X) a dok je DX11 u testu u proseku pružao 13 fps, u DX12 modu ostvareno je čitavih 120!
Da li su ove brojke realne i da li i ovolika ubrzanja možemo očekivati u svim igrama? Ne baš. Prvo, reč je o Crossfire sistemu kojie drastično optimizovan na DX12 tako da se koristi praktično puna snaga obe kartice i njihova memorija se računa kao zajednička (što nije bio slučaj u DX11) a isto tako, govori se da testovi koje koristi Stardock namerno forsiraju novotarije koje donosi DX12 a s kojima se DX11 muči. Ipak, kako smo mogli pročitati na brojnih relevantnim sajtovima poput Anandtecha, zvanične najave koje je do sad objavio Microsoft (a koje govore o minimalno 40% ubrzanja) apsolutno su tačne pa će DX12 drastično bolje koristiti čak i postojeći DX11 hardver ali i da će upregnuti višejezgarne procesore do maksimuma. Nadajmo se samo da će novi DirectX mnogo brže zaživeti od svog prethodnika koji jedva da je postao standard u poslednjih godinu-dve.
Autor: Life Content