SEGA je kolosalno ime u svetu igara. Mnogima to ime znači nostalgičan put u detinjstvo, u neka druga vremena kada je na ovim prostorima SEGA Mega Drive 2 bio mitski pojam, sveti gral za svakog klinca koji je bio željan šarenih svetova i magije igara. Segateke su nicale posvuda kao pečurke posle kiše, a Mortal Kombat, Boogerman, Double Dragon i Sonic su postali deo opšte kulture generacija koje su odrastale tih ne baš tako veselih devedesetih. Iako su ta vremena bila teška, mnogi ih se danas sa setom prisećaju jer je tada počela gejmerska renesansa za širu populaciju – renesansa čiji je glavni akter bila SEGA sa svojom konzolom. Za Segu i Segateke su tada znali svi, počevši od dece, preko njihovih roditelja, pa sve do bakica i deka – ako ni zbog čega drugog, ono barem zbog grdnje mladih naraštaja kako će zbog „tamo nekih igrica“ svi kolektivno da popuste u školi.
Bila su to posebna vremena, SEGA je globalno bila značajan igrač koji je ipak posustajao u borbi sa drugim japanskim teškašima gde pre svega mislimo na Sony – PlayStation je širom sveta „rasturio blagajne“ i bilo je više nego neophodno da SEGA sa kertridža pređe na jedan daleko superiorniji medij koji je mogao da ponudi mnogo više sadržaja na talasu sveopšte pomame za 3D grafikom. Tranzicija je izvedena delimično sa SEGA Saturnom, koji je ostao u senci prvog PlayStation-a, ali tokom 1998. i 1999. godine – na tržište je izbačena SEGA Dreamcast, vizionarska konzola koja je u mnogo čemu bila ispred svog vremena, počevši od samih igara, preko hardvera, pa sve do dizajna i vizije koju je SEGA imala vezano za budućnost gejminga. Pa ipak, nesrećan tajming i splet okolnosti su doveli do toga da Dreamcast neslavno prođe na tržištu, konzola je napuštena od strane svih velikih izdavača, a svet je pod naletom ostalih sistema šeste generacije polako prepustio Segu i nikad prežaljeni Dreamcast nesrećnoj sudbini.
Tektonski potres koji je uzdrmao japanskog giganta je bio toliko prožimajući i toliko jak, da je SEGA trajno napustila posao sa konzolama – doneta je odluka da kompanija ubuduće bude samo izdavač igara, i ta odluka je na snazi sve do dana današnjeg. I pored svega, generacija igara sa Dreamcast konzole je iznedrila neke vanvremenske bisere od kojih je jedan posebno značajan za Yakuza serijal i čitavu našu priču. Taj biser, tehnološko čudo svog vremena je Shenmue, igra koja je prvi put igračima donela full 3D urbano open-world okruženje. Ta igra je takođe prezentovala i dobru priču, brojne gameplay koncepte, realistično reprodukovana predgrađa Tokija i poštenu kung fu makljažu u stilu Virtua Fighter-a. Temelji koje je Shenmue postavio su bili uticaj i inspiracija za mnoge igre koje su kasnije usledile, a danas se sasvim sigurno može reći da je Yakuza serijal po mnogo čemu duhovni naslednik ovog izuzetnog SEGA klasika.
Ostatak teksta o Yakuza igrama pročitajte na EmuGlx sajtu!