Osnivač i glavni izvršni direktor Niantica John Hanke je biznismen koji je dao ključan doprinos u više globalno poznatih projekata za koje ste sigurno čuli!
John Hanke odrastao je u zabačenom gradu Kros Pejns s u zapadnom Teksasu, a diplomirao je na Univerzitetu u Teksasu te na Univerzitetu u Kaliforniji.
Bio je jedan od osnivača i direktor kompanije Keyhole, koju je Google kupio 2004. godine kad je pala odluka o pokretanju Google Eartha. Kao dopredsednik za razvoj proizvoda bavio se u Googleu i razvojem Mapsa te Street Viewa pre nego što je pokrenuo Niantic i prošle godine odvojio tu kompaniju od matičnog Alphabeta.
Pre nego što ga je poslovni put usmerio prema Googleu pokrenuo je dve softverske kompanije – Archetype Interactive i Big Network – a radio je i na ranom MMO-u Meridian 59.
Na vreme je primietio kako 3D grafika postaje cenovno pristupačna i jednostavna za korištćenje, a brzi internet pretvara se u standard. Dovoljno da se promeni način na koji ljudi gledaju svet, ako imate ideju kako. To mu je bila vodilja kad je 2000. godine pokrenuo Keyhole. Četiri godine kasnije iz Googlea je stigla ponuda kakva se ne odbija, a Keyholeov glavni proizvod postao je Google Earth.
Narednih šest godina Hanke je vodio tim Geo, zadužen za Earth ali i stvaranje Mapsa i Street Viewa (kao i za manje poznate servise kao što su Local, SketchUp i Panoramio). Tri najveća projekta bili su globalnog opsega i dosega, s mnoštvom izazova i prepreka koje je trebalo savladati. Setite se samo koliko je skandala bilo oko vozila koja su snimala materijale za Street View.
Hanke je hteo s vizualizacijom korisnih informacija na mapama da ode još korak dalje, ali njegova se vizija nije uklapala u Googleove planove. Stoga je odsek prepustio drugima i 2010. s Nianticom krenuo ispočetka, usmeravajući kompaniju prema istraživanju eksperimentalnih mobilnih, društvenih i lokacijskih aplikacija.
Hteo je da pronađe najbolji način kako korisnicima da predoči informacije na mobilnim uređajima u trenutku kad se nalaze na određenoj lokaciji. Ulazak u domen proširene stvarnosti čini se logičnim korakom. Niantic je ime dobio po kitolovcu koji je plovio u vreme zlatne groznice i spletom okolnosti izvučen na obalu. San Francisco je podignut na takvim brodovima, pa se Hankeu činio zgodnim simbolom za sve ono što ne vidimo iako je tu, a fora je. U dogovoru sa suosnivačem i direktorom Googlea Larryjem Pageom stvoren je svojevrsni interni startup inkubator čija su prva dva proizvoda bili Field Trip i puno poznatiji Ingress. Tako su mu na raspolaganju ostali podaci i infrastruktura odseka koji je donedavno vodio. Tu je prednost obilno iskoristio, kako za Ingress tako i za Pokemon Go.
Field Trip je bila kolekcija podataka i informacija o lokalnoj istoriji, zamišljena kao muzej koji možete da ponesete u džepu. Ingress je nastao temeljem sanjarenja tokom putovanja na posao i nazad.
Igre mu nisu bile strane jer je odrastao igrajući i pišući ih. Hteo je da stvori igru koja će iskoristiti svu tu silu geopodataka koje Google ima na raspolaganju. S druge strane, smetalo ga je što njegovo troje dece toliko vremena provodi pred televizorom.
S pojavljivanjem sve moćnijih pametnih telefona stigla je i prilika za pretakanje snova u stvarnost, stvaranje zamišljene avanture koja će ih podstaknuti na istraživanje stvarnog sveta. Iako se nadao najboljem, Ingress ga je ipak iznenadio odbijanjem. Smatrao je kako neće biti toliko zainteresovanih. Ideja za Pokemon Go stigla je temeljem šale koju su 2014. napravili za Google Maps. Hteo je da smisli potpuno novu igru, koja bi se oslanjala na sveprisutnost mobilnih telefona, broadbanda i računara.