Nedavno izašla svemirska saga doživela je velik pad broja igrača otkad se pojavila na tržištu. Mnogi bi za ovo mogli optužiti neispunjena autorska obećanja, ali statistike govore drugačije. Reč je, naime, o vrlo uobičajenom trendu kod novoizašlih igara. Da, No Man’s Sky možda nije dosegao potencijal koji mu je pretpisala reklamna kampanja. Trik je u dramatičnom opadanju aktivne publike kod velikog broja novih naslova.
No Man’s Sky zabeležio je najjači “launch” ikad na Steamu sa preko 212 hiljada aktivnih igrača u iistom momentu: 11. avgusta igralo ga je 212,604 ljudi dok ga je 22. “samo” 25,689.
Ovo će, barem među gejmerima kojima igra nije baš sela, uzrokovati pravu malu euforiju, ali uzmite u obzir kako sličnu situaciju imamo kod puno popularnijih igara. Kako bismo to proverili, bacimo pogled na SteamSpy i SteamDB. Tamo ćemo videti da je Far Cry Primal tokom prvih mesec dana nakon izlaska izgubio 82 posto igraće baze, Fallout 4 72 posto, a Stellaris 82 posto. Pre nego što nas podsetite kako se radi o dobrim ali ne preterano dobrim naslovima, uzmite u obzir da je univerzalno prihvaćeni Witcher u prvih mesec dana nakon izlaska zaronio za 71 posto.
Jedina igra koja opstala je Stardew Valley čija je baza igrača pala samo za trideset posto.