RUR istražuje šta se zaista desilo pri skandaloznom izboru Clash Royal igre za esports igru godine.
Za početak – šta BAFTA nagrade imaju sa esportsom? BAFTA je najveće britansko nagradno udruženje koje dodeljuje nagrade za televizijska i filmska ostvarenja, i u skorije vreme (od 2009. godine) za igre, a sada i za esports naslove.
Ove godine su objavljene nominacije za esports igru godine po izboru BAFTA udruženja, dok je odluka koja je najbolja prepuštena glasanju publike. Nominovane su mnoge igre koje mogu da se pohvale sjajnim esports dometima, između ostalih CS:GO, League of Legends, Dota 2, Overwatch, Street Fighter V i Clash Royal iz nekog razloga.
Mi esports kvalitet Clash Royala ne prepoznajemo, pogotovo što je došao iz kategorije mobilnih platformi, mesto koje je komforno i po zaslugama treba da dobije Hearthstone. Neko drugi se neće složiti sa nama, i po samoj definiciji esportsa Clash Royal bi se mogao uklopiti u ostale esports naslove, ali po kvalitetu, dostupnosti, dubini, komplikovanosti, nivou postojećih takmičenja i balansu, pogotovo prisustvu pay-to-gain opcija koje igra ima, on nema svoje mesto među esportovima.
No dobro, zašto bi se iko potresao oko toga kada jedina prava borba za najesport godine postoji trenutno između super-atraktivnog Overwatcha i starih titana esporta, Dote, LoLa i CS-a? Jel da?
Očigledno nismo u pravu, pošto je Clash Royal osvojio nagradu za najbolju esports igru po izboru publike. U redu, dajte nam bar da vidimo broj glasova. I tu je javnost ostala uskraćena za podatke glasanja, ili objašnjenje koje su smernice korišćene pri glasanju.
Da li je realno da je neko nadglasao više od 115 MILIONA League of Legends igrača, igre koja je verovatno najprisutnija u svim medijima i formama oglašavanja?
Na kraju svega toga, pojavljuje se podatak da je novoizabrani potpresednik BAFTA igara, Dejvid Gardner, jedan od investitora u Supercell kompaniju, koja je upravo izdavač Clash Royala.
Mi ćemo izbor prepustiti publici, ali onoj zaista igračkoj, kojoj je bitnije uzbuđenje multiplejera i nadmetanja, nego rešavanje prepreke i lečenje kompleksa upumpavanjem dodatnog novca u igru.
Na kraju dana je bar Overwatch izvadio situaciju donekle, pobedivši u multiplejer kategoriji (opet, nije nam ni jasno zašto je postojala direktna usporedba između single i multiplejer naslova u esportsu), ali i pored ove utehe – BAFTA bolje da se fokusira isključivo na film i televiziju.
Izvor: KlanRUR