BIU je suborganizator i idejni nosilac gamescom-a, evropskog sajma za vrhunsku interaktivnu zabavu. U okviru gamescom-a predstavljene su nemačke, evropske i svetske premijere.
Kombinacija izložbe i javne manifestacije čini sajam jedinstvenim zabavnim doživljajem za svakog posetioca. Od 2009-te svake godine Gamescom se po pravilu održava u avgustu u Kelnu. Ove godine sajam će biti održan od 15-19. avgusta. Organizator i realizator je Koelnmesse GmbH( Kelnski sajam ), koji ima 284 000 kvadratnih metara i raspolaže sa jednim od najvećih i najmodernijih izložbenih centara u Nemačkoj. Gamescom je 2011. godine, više nego ikada ranije, privukao 275.000 ljudi.
KARTE ZA GAMESOM
Ako želito da kupite karte i to po najpovoljnijoj ceni, probajte ovde.
ISTORIJA GAMESCOM-A
Istorija Gamescom-a počinje sa Games Convenction (GC) koja je osnovana u Lajpcigu 2002-2008. Games Convection je softversko udruženje Nemačke (VUD), i preteča organizacije BIU. Nakon raspada VUD, BIU je preuzeo pokroviteljstvo od 2005 na konvenciji za igre. Broj posetilaca raste stalno. Na otvaranju konvencije igara 2002. 80 000 posetilaca I 3000 stručnih posetilaca, dok je broj posetilaca 2008 u Lajpcigu povećan na impresivnih 203.000 I 14 600 stručnih posetilaca. Takođe, povećao se izložbeni prostor od 30 000 na 115 000 kvadratnih metara. To je bio pored Electronic Entertainment Expo (E3) u Los Anđelesu I Tokyo Game Show-a najvažniji zabavni sajam te vrste. Od 2009 izložbeni centar se seli u Keln istovremeno sa najvećim evropskim sajmom za interaktivne igre i zabavu.
KONCEPT GAMESCOM-A
Uspeh GAMESCOM koncepta zasniva se na sadržaju sajma. On povezuje celokupan lanac vrednosti u industriji od progamera do izdavača preko trgovaca do potrošača i omogućava diskusiju na svim nivoima. Entertainment area ima za cilj da je publika prihvati sa velikim oduševljenjem. Sastoji se od 4 moderne izložbene hale sa 80 000 kvadratnih metara i ima zatvoreni i otvoreni prostor. Posetiocci Gamescom-a mogu da isprobaju svaki od najnovijih igračkih hardvera i softvera.
Business area nudi eksluzivan prostor za izlagače, stručne posetioce i medije. Zbog odlične infrastrukture ovo područje je odličan prostor za poslovni uspeh i intezivne razgovore. Business area je mesto okupljanja za više od 17 000 stručnih posetilaca Gamescom-a.
Treći deo Gamescom-a je Game Developers Conference Europe (GDC Europe), koja je najveća evropska konferencija programera. Trodnevni GDC počinje dva dana pre Gamescom-a na sajmu u Kelnu. Poslednjeg konferencijskog dana na istom mestu se organizuje konferencija Gamescom-a za medije i stručne posetioce. GDC Europa je najvažnija platforma za programere u čitavoj Evropi, tu su predstavljeni najnoviji razvojni trendovi i o njima se diskutuje. Ovo je događaj sa međunarodnom orjentacijom. Premijera GDC Evrope je bila 2009-te godine sa 1500 učesnika i prošla je sa velikim uspehom. Pored ova 3 dela Gamescom nudi raznovrstan program. U okviru Gamescom festivala su koncerti, muzika i zabava u centru Kelna, koja se uvek pretvori u veliku Gamescom gozbu.
GAMESCOM NAGRADE
Godišnje se dodeljuju Gamescom nagrade: Ovom nagradom bivaju nagrađene najbolje igrice na sajmu. Svaka od Gamescom kompanija koja izlaže ima pravo da svoje igre prijavi za Gamescom nagrade, pod uslovom da datum izlaska na nemačko tržište nije pre početka Gamescom-a i da se ta igrica nalazi u Entertainment area tako da se može testirati od strane publike.
MALOLETNICI I MEDIJSKE KOMPETENCIJE
Industrija igrica koja se predstavlja na sajmu preuzela je odgovornost kada je u pitanju zaštita maloletnika. Odredbe o zaštiti nemačke omladine dosledno se sprovode na izložbenom prostoru i mladi posetioci su zaštićeni od opasnog sadržaja igara. Takođe, sprovodi se inspekcijski nadzor na štandovima izlagača. Pored toga, Gamescom je sa Gamescom kampom osmislio koncept medijske pismenosti i medijskog obrazovanja. Gamescom koncept tretira aktelne društvene probleme koji se tiču industrije igre.
PARTNERSKA ZEMLJA
Gamescom je 2010. dobio međunarodni značaj, jer je proširen. Kanada je prva zemlja partner i zbog toga je bila u fokusu Gamescom-a. Centar sajma za partnerske zemlje je bio kanadski paviljon gde su predstavljene kanadske kompanije, koje su bile dostupneza sva pitanja. Ujedinjeno Kraljevstvo i Severna Irska, najveća evropska tržišta igara, su 2011. postali pratneri Gamesom-a. Kao i prošle godine ponuđeno je kompanijama iz Velike Britanije da svoje igre predstave na Gamescom-u.
Zemlja-partner 2012. godine je Juzna Koreja.
USPEH GAMESCOM-A
U prvoj godini svog postojanja Gamescom kao najvažniji sajam igara uspeo je da uspostavi najbolji sajamski termin industrije igara u Kelnu. Ovo su impresivne cifre koje pokazuju posete u 2009-oj. Ukupno 245 000 posetilaca dolazi u Keln uključujući i 17 300 stručnih posetilaca. Više od 4100 novinara iz 49 zemalja je izveštavalo sa sajma. 2010-te broj posetilaca je ponovo poratsao. Sa 505 izlagača iz 33 zemlje-254 000 posetilaca od toga 18 900 stručnih posetlaca i 4400 novinara iz 49 zemalja-može uspešna istorija se bude napisana. U 2011 ovaj broj je ponovo porastao. Oko 275 000 posetilaca je moglo da se informiše o najnovijim trendovima u igrama i pronađe 557 izlagaća iz 40 zemalja. Među njima su 21 400 stručnih posetilaca u više od 70 zemalja i više od 50 prestavnika medija iz 50 različitih zemalja.