Upoznajte Nikitu – osobu koja stoji iza muzike i zvukova nekih od naših omiljenih video igara! Ovaj fantastičan nagrađivani kompozitor pokušao je da nam objasni kako izgleda stvaranje muzike za video igre i filmove, kao i kako ući u ovaj veoma zanimljiv audiofilski svet…
Gamer: Šta sve radiš u okviru svog posla a šta ti lično pričinjava najviše zadovoljstva?
Nikola “Nikita” Jeremić: U okvir mog posla najviše spada sam proces komponovanja interaktivne muzike za video igre, ali s obzirom da sam takođe specijalista audio inženjer po struci, u moj posao spada i post-produkcija (miksanje) muzike koju stvaram. Ponekad bivam angažovan i da miksam muziku koju su drugi kompozitori komponovali, a neretko se desi da me neko od kolega kompozitora angažuje da odsviram gitaru ili sintisajzer u njihovim radovima. Ono u čemu najviše uživam zaista jeste komponovanje muzike i stvaranje inovativnih muzikalnih zvukova za svoje kompozicije. To znači da tokom samog procesa sviranja i stvaranja muzike, imam mogućnosti da na kompjuteru stvorim neki potpuno unikatan virtuelni instrument koji će proizvesti zvuk koji sam tačno zamislio. Samim time moja muzika dobija na jedinstvenosti. Ovaj proces je daleko zabavniji i ima mnogo više efekta kada sarađujete sa drugim kreativnim ljudima iz audio industrije za video igre.
Gamer: Za koje si sve video igre i filmove do sada radio muziku i zvukove i koje ti je od tih iskustava bilo najzanimljivije?
Nikita: Za ovih šest godina koliko se profesionalno bavim muzikom, radio sam na tri domaća igrana filma (Mamula, Procep, Amanet), nekoliko kratkih igranih i dokumentarnih, ali moj najveći uspeh u karijeri je zapravo vezan za video igre. Imao sam tu čast i zadovoljstvo da budem deo kompozitorskih timova za AAA naslove Destiny 2, Destiny 2 Warmind, Witcher Wild Hunt, Warhammer 40K Battlefleet Gothic 2. Zahvaljujući ljudima iz organizacije HitRecord koju vodi glumac Džozef Gordon Luit, uspeo sam da doprinesem i mali delić muzike na predstojećem Ubisoft naslovu Beyond Good And Evil 2. Najviše posla imam ovde u regionu sa developerima iz Srbije, Hrvatske i Bugarske. Najduže sarađujem sa studiom Mad Head Games na njihovim HOPA igrama iz franšiza Maze, Shadowplay i Adam Wolfe, a od skoro sa kolegom Milošem Nikolićem radim na muzici za Pagan Online. U Hrvatskoj sam najviše angažovan od strane Little Green Men sa kojima sam sarađivao na igri Starpoint Gemini Warlords, za koju smo izdali i zvanični soundtrack, takođe radim na Phageborn naslovu studija Games Revolted, a sarađivao sam i sa Binx Interactive i Croteam na I Hate Running Backwards. Imao sam i tu čast da komponujem zvanični synthwave soundtrack za ovogodišnji Infogamer koji svakog novembra organizuju vaše kolege iz Reboot magazina iz Hrvatske, pa se taj album sada može naći na svim striming platformama, kao i u specijalnom izdanju na pločama.
Gamer: Da li poput ljudi koji rade specijalne efekte za filmove, čak i za muziku ponekad moraš da snimaš čudne zvukove iz svog okruženja?
Nikita: Tako je i to mi se često puta dešava i zapravo takav način stvaranja zvukova često i doprinosi unikatnosti samog saundtreka igre. Imao sam jednu situaciju kada sam snimao muziku za Maze Subject 360, (inače moj prvi angažman sa Mad Head Games i prvi angažman na video igrama), potrebni su mi bili „ezoterični“ zvukovi kako bih što bolje preneo ambijent psihološkog trilera i horora kakav je Maze, jer se radnja igre svodi na konstantno skakanje između sna, halucinacije i realnosti. Klavir i električne gitare su bile dva najbitnija instrumenta na tom saundtreku i zapravo su pečat celokupne franšize koja se sastoji iz četiri igre. Pored regularnog sviranja, morao sam da pravim malo čudnije zvukove i atmosfere koristeći ta dva instrumenta. Tako sam otišao u studio 6 na Radio Beogradu i snimio zvukove koncertnog klavira tako što sam otvorio telo klavira i onda bacao razne metalne predmete po žicama da stvorim tenzične zvukove, grebao kleštima po žicama, svirao žice gudalom od violončela, lupao čekićem sa strane po ivicama klavira itd itd, sve dok me nisu izbacili napolje!