Multi User Dungeon (MUD) je vrsta tekstualnog programa koji je koren svih modernih igara, a posebno RPG-ova. Jedan naš stari gejmer je tokom svojih studentskih dana otkrio ovaj fenomen, a zatim se i upustio u razvoj sopstvenog MUD-a, koji je nazvao Lands of Myst (LOM). Posle veoma uspešne karijere je odlučio da oživi svoj projekat, kako bi svetu pokazao koliku moć stimulacije mašte zapravo ima jedna prosta linija teksta. Ako želite da saznate malo više o istoriji i konceptu MUD-ova, pogledajte ovaj tekst, a ako već znate o čemu se radi, spremni ste da se upustite u nezaboravnu pustolovinu – Lands of Myst možete igrati OVDE!
Upoznajte Vladimira Prelovca.
RUR: Pozdrav Vladimire. Kako si ušao u ceo MUD svet i kako su izgledali počeci tvog Lands of Myst (LOM) projekta?
Vladimir: Sa MUD-om sam se prvi put susreo na prvoj godini ETF-a 1995-te. Internet je tek došao u Srbiju, a računski centar ETF-a je bio magično mesto gde su se otkrivale čari ove nove tehnologije. Nekolicina nas je između Heroes of Might and Magic partija sasvim slučajno počela da igra MUD, koji nam je pokazao jedan stariji kolega. Ostalo je legenda.
RUR: Koje su bile tvoje glavne inspiracije dok si radio na LOM-u?
Vladimir: Lands of Myst je dosta inspirisan drugim MUD-ovima, ali i fantazijskim svetovima poput Middle-earth-a ili Icewind Dale trilogije. Radi se o “fantasy setting-u” sa vilenjacima, patuljcima, zmajevima, moćnim junacima i magijama.
RUR: Šta te je navelo da prvobitno napustiš ovaj projekat, a zatim da ga oživiš toliko godina kasnije?
Vladimir: LOM se aktivno igrao u periodu od 1996. do 2003. godine, što se poklapalo sa mojim studiranjem (ili manjkom studiranja, jer sam skoro sve vreme provodio na LOM-u). Kako sam napustio fakultet tako se i projekat ugasio, a potom smo moje društvo i ja počeli da se bavimo nekim drugim stvarima – uglavnom igranjem Quake-a i Counter Strike-a.
Ove godine me je u jeku pandemije drugar pitao da “podignem” LOM server, jer svi ionako sedimo kući i ne radimo ništa. Tako je počela poslednja odiseja LOM-a, koja je rezultovala u zvaničnim otvaranjem servera 1. avgusta 2020.
Ostatak intervjua možete pronaći – OVDE!